Dricker rödvin verkligen bra för din hälsa?

Innan de använder för att säga "Ett äpple om dagen håller läkarna bort." Nu är det "Ett glas vin håller läkarna borta."

Medicinska tidskrifter, media och även vissa bolag vin har burit denna "goda nyheter" för vinälskare. Nyheten är sant. I själva verket för de senaste 5000 åren, har vinet använts medicinskt för att behandla människor. Det har använts som ett antiseptiskt, som ett lugnande medel eller lugnande medel, och som en hypnotisk. Men innan du börjar poppa korken och lagra din vinställ med den finaste vin som pengar kan köpa, tänka på följande först:

1.) Notera, att det som har studerats för att vara medicinskt fördelaktigt är inte bara något vin. Specifikt är det dricka rött vin som är riktigt bra för din hälsa. - Skälet till denna är att rött vin rött vin görs med huden och frön av druvor. Bland alla andra viner, innehåller Rött vin den högsta koncentrationen av antioxidanter som hjälper till att kämpa mot cancer. Den innehåller också "Resveratrol" som håller dina artärer klara av plack och därmed minska risken för att ha hjärtsjukdom.

2.) Du ska bara dricka två vanliga glas vin om dagen. - Dricka rött vin än två glas ökar risken för högt blodtryck, eventuella skador på hjärta, lever, njurar och hjärna.

3.) Den dyrare rött vin, desto mer antioxidanter och resveratrol den innehåller. - Anledningen till detta är att de dyrare röda viner, den rikare frukten innehåller.

. 4) Dricka rött vin blandad med träning ger fler hälsofördelar - En studie som nämns i en nyligen Times Magazine frågan avslöjar att "människor som inte dricker alls och inte utövar hade den högsta risken för hjärtsjukdom. Människor som dricker måttligt och motion hade en 50% lägre risk. De som motionerade men inte dricka vin hade en 30% minskad risk, som har måttligt drickande soffpotatisarna. "

. 5) Tänk på din ålder och andra hälsofrågor innan du börjar dricka rött vin - Samma studie enligt tidskriften Time visade att alkohol inte gör "något koronar bra tills du når den ålder då hjärtsjukdom blir en betydande risk." Forskarna i studien fortsätter vidare att det finns absolut inga bevis för en förebyggande och skyddande effekt före 45 års ålder. Dricka rött vin även i måttliga mängder är inte heller lämpligt för yngre kvinnor som har en högre risk för bröstcancer och de som har en historia av familjen alkoholism.

Gillar du vad du just läst? Kolla här!

Horizontal line yellow

zmd
Hej! mitt namn är Zigfred Diaz, tack för att du besöker min personliga blogg! Aldrig missar ett inlägg från den här bloggen. Prenumerera på min fulla feeds gratis. Klicka här för att prenumerera på zdiaz.com via e-post

Du kanske också vill besöka mina andra bloggar. Klicka här för att lära sig investera stock marknadsföring . Klicka här för att läsa mer om hur man tjänar pengar på nätet . Besök min resa blogg för att lära mer om stora resor idéer .

Horizontal line yellow

2 Responses to "är att dricka rödvin verkligen bra för din hälsa?"

  1. Jag gör en regel att ha ett par glas vin en kväll när budgeten tillåter det. Vin är tyvärr fortfarande betydligt dyrare än bensin, men jag är inte säker på vad de anti-aging egenskap en mouthfull av gas skulle vara. Allvarligt, jag tar mina fria radikaler kämpar vitaminer, mitt vin, min jordnötssmör, min grren te och känns helt fantastiskt. Jag är bara 42 men jag vet en hel del killar i min ålder som aldrig verkar ha mycket energi och jag vet att det är på grund av deras kost.

    Bruce

  2. zigfred den 30 jun 2008 kl 11:13

    Bruce: Det är utmärkt! Önskar jag kommer att vara av samma vård som du när jag når den åldern. Cheers!

Lämna ett svar